In gesprek met Noor Melsen, Commercieel Manager bij Totality

Met een warme glimlach en stevige ervaring in de bancaire sector, weet Noor Melsen als geen ander wat er speelt binnen de financiële dienstverlening. Inmiddels is ze bijna twee jaar actief als Commercieel Manager bij Totality, maar haar roots liggen diep verankerd in de wereld van Rabobank en ABN AMRO.

“Als je alles optelt, heb ik bijna achttien jaar bij de bank gewerkt zowel in het particuliere als het zakelijke domein”, vertelt Noor. “In 2019 besloot ik afscheid te nemen van mijn functie bij Private Banking. Niet omdat ik klaar was met de sector, maar omdat ik toe was aan een andere inhoudelijke uitdaging.”

Terug naar de kern

Die nieuwe uitdaging vond ze bij Totality, waar ze als Relatiemanager begon. “Toen combineerden we nog commercie en fieldmanagement. Ik had zo’n veertig professionals onder mijn hoede. Ik voerde evaluatiegesprekken, begeleidde medewerkers én bouwde relaties op met opdrachtgevers. Maar naarmate de tijd verstreek, trok de commerciële kant me steeds meer.”

Na een korte uitstap naar een andere sector keerde Noor terug naar waar haar hart ligt: financiële detachering. “Ik miste het bancaire speelveld. Het is een relatief kleine wereld, iedereen kent elkaar. Ik spreek de taal en begrijp de behoefte zowel de professional als de opdrachtgever, dit zijn beide onze klanten.”

Een speelveld vol verandering

De afgelopen jaren heeft Noor de sector flink zien veranderen. “Waar Rabobank vroeger bestond uit 130 losse entiteiten, is het één grote organisatie geworden. Daarnaast zijn er steeds meer brokers tussen de bank en de leveranciers komen te staan. Dat vertraagt het proces en zorgt voor minder direct contact, maar tegelijkertijd blijft het warme netwerk van onschatbare waarde.”

Volgens Noor is het bancaire landschap vooral breder én complexer geworden. “We zijn niet langer preferred supplier, door een gewijzigde werkwijze bij onze opdrachtgevers, maar een van de vele partijen. Dat vraagt om een andere aanpak. Gelukkig weten onze klanten dat we geen cv-schuivers zijn. We kennen onze mensen, weten of ze passen in een organisatie, screenen zorgvuldig en leveren kwaliteit.”

Nieuwe functies, nieuwe eisen

Ook de inhoud van functies binnen banken is flink veranderd. “AI heeft een prominente plek gekregen. Waar werkzaamheden vroeger handmatig werden uitgevoerd, gebeurt dat nu grotendeels geautomatiseerd. Maar dat betekent niet dat de mens overbodig is. Integendeel, de functies vragen juist om méér inhoudelijke kennis met bij voorkeur IT-affiniteit.”

Daarnaast zijn de functies verder opgeknipt. “Waar je vroeger als Accountmanager Grootzakelijk het hele proces van A tot Z oppakte, ben je nu verantwoordelijk voor slechts een onderdeel van het geheel. Het overige ligt bij centrale afdelingen.”

Flexibiliteit als sleutel

De veranderende politiek, de inzet van crypto-specialisten, bredere werktijden: het vraagt nogal wat van de professionals. “Flexibiliteit is belangrijker dan ooit. Niet alleen van onze medewerkers, maar ook van de banken zelf.”

Ondanks of misschien wel dankzij die dynamiek blijft Noor enthousiast. “Er is geen dag hetzelfde. En we hebben zo’n 100 medewerkers die we willen laten groeien. Dat is waar we het voor doen.”

Tot slot: waarvoor bel je Noor?

Met een knipoog: “Voor alles. Of het nou gaat om Wft-opleidingen, teamuitdagingen, een persoonlijke uitdaging of een spoedaanvraag van vijf professionals. Ik ben bereikbaar. 24/7.”

En altijd met oog voor de lange termijn: “Ik geloof in oprechte relaties die verder gaan dan één opdracht. Samen bouwen we aan een samenwerking waar je nu én in de toekomst op kunt rekenen.”

Publicatiedatum: 23 september 2025

Totality en MyDrives

Neem contact met ons op

Ik geef toestemming om mijn gegevens te gebruiken *